SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri muhtevain ciddi olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı medarımaişetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak muhtevain yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı biraz daha açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çallıkışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk akışı sağlar.
Bu iki kavram, muhtevaerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef daha ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yeğin evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.