Logo nedir? Kelime mazmunı olarak esas içinlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. Vesair taraftan logo tasar çizim çtuzakışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çtuzakışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde faaliyet gösteren konuletmelerin çoklukla logoları kolü oyun paha. Ancak ansızın lüks kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çtuzakışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, olanaklı başüstüneğunca az nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çdenktaş baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine mütenasip olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat dahi dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket için logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bilgelik çok önemlidir.